06 September 2010

TALQIN BUAT ZAID!!

Salam 2 all.

Zaid Ibrahim hari ini membuat kenyataan terbuka kekecewaan beliau dengan politiking melampau didalam PKR. Beliau mendakwa ada kemungkinan beliau akan "dikuburkan saperti Pak Gafar Baba"! Bak kata beliau, "12 bulan lepas saya di arak macam hero, hari ini saya dituduh sebagai pengacau!!" (sila baca lapuran penuh kenyataan beliau dibawah).

Dan semua itu kerana Zaid mengumumkan niat mahu bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Dan saya cukup yakin dengan pengumuman itu, mereka sudah mula membaca talqin buat Zaid!

Saya tidak mahu komen panjang. Pertama Zaid perlu ingat apa yang dia sendiri lakukan semasa konspirasi nak memecat saya dari menjadi Ahli Parlimen PKR tidak lama dahulu.

Dan apabila saya menuntut Jawatankuasa Disiplin yang hendak membicarakan saya hendaklah terdiri dari ahli yang beragama Islam kerana isunya membabitkan kalimah ALLAH, Zaid langsung tidak membuat pendirian apa-apa. Sebaliknya PKR membariskan panel yang majoritinya bukan Islam (dua aktivis Kristian & seorang Hindu) untuk membicarakan saya. Apabila saya enggan mengiktiraf panel tersebut, saya dipecat atas alasan ingkar dan enggan mengiktiraf panel tersebut. Dimana Zaid pada masa itu?!

Saya berharap Zaid akan dapat melihat dengan mata kepalanya sendiri bahawa budaya politiking kotor dan jijik yang didakwa dilakukan oleh UMNO/BN sebenarnya subur mekar didalam PKR. Kerana kebanyakan mereka sebenarnya adalah "ketul-ketul shit" yang ditendang daripada jamban UMNO (meminjam kata-kata Pak Shahnon Ahmad didalam buku "SHIT"). Zaid kena ingat, bertanding jawatan Ketua Bahagian UMNO pun dia kalah, inikan nak bertanding jawatan dalam parti yang UMNO pun tak mau!!

Saya cadangkan kepada Zaid kalau benar beliau mahu lakukan perubahan, sertai PAS. Saya cukup yakin PAS boleh menerima orang saperti Zaid. Kerana sejarah membuktikan Rasulullah saw sendiri pernah menerima orang saperti Saidina 'Umar r.a, Saidina Amr bin Asr r.a, Saidina Ikrimah Abu Jahal r.a dan lain-lain. Zaid perlu sedar bahawa PAS adalah parti yang benar-benar ikhlas mahu melakukan perubahan kearah kebaikan, iaitu kearah Islam.

Cuma segelintir dikalangan mereka berada dalam sedikit kekeliruan sekarang kerana terpengaruh dengan dakyah golongan Anwarinas dan yang sewaktu dengannya yang berkiblatkan orang lain sebagai pemimpin dengan gendang palsu ke Putrajaya. Orang saperti Zaid boleh menyedarkan PAS daripada "mimpi indah" mereka dalam persekongkolan dengan PR. Orang saperti Zaid boleh menceritakan kepada PAS tangan kotor mana yang "menguburkan Pak Gafar Baba", sebagaimana mereka sekarang cuba "menguburkan" Zaid!!

Sekiranya Zaid mahu kembali kepada perjuangan Islam yang sebenarnya, dan berubah menjadi seorang pejuang Islam, saya yakin Zaid boleh menjadi saperti Saidina 'Umar r.a atau Saidina Ikrimah r.a kepada perjuangan Rasulullah.

Semoga Zaid bertemu jalan kembali kepada perjuangan Islam. Dan kepada para ulama' dan pendakwah didalam PAS, cubalah jinak-jinakkan Zaid kepada perjuangan Islam sebenarnya. Tinggalkanlah persekongkolan dengan para kafir harbi yang akan merosakkan PAS kepada perjuangan Islam yang hakiki.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
27 Ramadhan 1431
06 Sept 2010

*********************************************

MALAYSIAKINI.COM

Saya akan dikuburkan seperti Ghafar Baba?
06 Sept 210 7.10am

Sambil meluahkan rasa kecewanya, Datuk Mohd Zaid Ibrahim berkata ketika diterima masuk PKR setahun lalu, beliau digelar sebagai wira, tetapi setahun kemudiannya "saya sudah menjadi orang yang tidak setia, pengacau dan menjual parti pada Umno".

Dalam satu kenyataannya, pengerusi PKR Wilayah Persekutuan itu berkata sejak beliau mengumumkan hasrat hendak bertanding jawatan dalam PKR minggu lepas, "sibuk sekali mereka yang tidak selesa dengan keputusan ini". "Ada yang cuba memberi upah kapada seorang blogger Melayu yang popular untuk memburukkan nama saya. Blogger itu diminta menulis yang saya akan membayar RM20 ribu kepada cabang yang mencalonkan saya, dan menulis bahawa saya kononnya orang suruhan (bekas menteri kewangan) Tun Daim Zainuddin untuk menghancurkan Parti Keadilan Rakyat," katanya.

Zaid yang mengumumkan semalam hasratnya untuk bertanding jawatan timbalan presiden, bimbang selepas pemilihan parti nanti, beliau akan ditimpa nasib seperti yang dialami Tun Ghafar Baba pada 1993.

"Ada yang memberi amaran bahawa saya akan dikuburkan seperti Ghafar Baba. Saya teringat lagi peristiwa 1993 di mana Tun Ghafar dibelasah oleh Umno sehinggakan pencalonannya tidak mencukupi dan terpaksa menarik diri.

Katanya, jasa seorang ketua yang berkhidmat setia untuk Umno dilupakan begitu saja semata-mata kerana ada wira baru yang handal masa itu, iaitu (Datuk Seri) Anwar Ibrahim.

"Saya tidak lupa melihat wajah muram dan lesu Pak Ghafar di Masjid Telipot Kota Bharu, keseorangan di tangga masjid walaupun masih lagi timbalan perdana menteri waktu itu.

"Saya bersalam dan beritahu beliau saya tewas di Kota Bharu masa itu dalam pemilihan bahagian dan tidak dapat menolongnya. Dia mengangguk," tegas Zaid.

Berikutan adalah kenyataan penuh Zaid: Sejak saya umumkan hasrat nak bertanding jawatan dalam PKR minggu lepas, sibuk sekali mereka yang tidak selesa dengan keputusan ini. Ada yang cuba memberi upah kapada seorang blogger Melayu yang popular untuk memburukkan nama saya. Blogger itu diminta menulis yang saya akan membayar RM20 ribu kepada cabang yang mencalonkan saya, dan menulis bahawa saya kononnya orang suruhan Tun Daim Zainuddin untuk menghancurkan Parti Keadilan Rakyat.

Kesetiaan saya juga dipersoalkan oleh sesetengah ahli-ahli Parlimen PKR, tapi kesetiaan terhadap siapa itu tidak dijelaskan. Mungkin saya ini tidak setia kepada perjuangan parti, atau kepada pemimpin tertinggi parti. Entahlah. Mungkin ahli-ahli Parlimen ini akan menjelaskan mengapa saya tidak boleh disokong hari Isnin ini dalam sidang akhbar mereka untuk mengumumkan sokongan mereka kepada gandingan hebat Anwar Ibrahim-Azmin Ali. Saya dengar Presiden Wan Azizah juga akan diminta berundur. Pelik sungguh tabiat dan tindakan mereka ini. Semasa saya diterima masuk setahun dahulu saya digelar wira, seorang orang yang berani dan berprinsip, pejuang politik yang tidak mementingkan jawatan dan kedudukan. Dua belas bulan kemudian saya sudah menjadi orang yang tidak setia, pengacau dan akan menjual parti kepada Umno. Tuduhan terhadap peribadi saya juga ditingkatkan. Teringat saya semasa di Hulu Selangor dulu, cuma masa itu Umno yang membelasah saya. Jawapan saya begini: Saya masuk Keadilan kerana saya mahukan parti ini berganding dengan Pakatan untuk mengubah budaya dan kuasa politik di negara ini supaya rakyat Malaysia mempunyai Kerajaan yang berlaku lebih adil dan saksama kepada rakyat jelata. Dalam perjuangan ini, kesetiaan saya tidak berganjak seinci pun. Malah semangat saya lebih kuat. Sebab itu saya ingin menawarkan diri untuk bertanding; manalah tahu kalau ahli-ahli Keadilan terpanggil untuk melihat perubahan dalam parti ini dan menyokong gandingan Anwar Ibrahim-Zaid Ibrahim. Kita tidak boleh mengubah budaya politik dan meningkatkan tahap pentadbiran negara kalau parti kita sendiri tidak mempraktikkan prinsip-prinsip yang kita laungkan itu. Saya akan huraikan semasa berkempen nanti. Memang saya tidak setia membuta tuli. Saya menganggotai sebuah organsasi politik yang demokratik, sebuah parti yang terbuka untuk dikritik; bukan sebuah “cult organsation” yang sentiasa mendewakan pemimpin agung mereka. Saya sokong pemimpin yang benar dan bijak, dan saya sanggah pemimpin yang berpura-pura. Kalaulah ini bererti saya tidak setia saya rela dihukum oleh ahli-ahli nanti.

Ada yang memberi amaran bahawa saya akan dikuburkan seperti Ghafar Baba. Saya teringat lagi peristiwa 1993 di mana Tun Ghafar dibelasah oleh Umno sehinggakan pencalonannya tidak mencukupi dan terpaksa menarik diri. Jasa seorang ketua yang berkhidmat setia untuk Umno dilupakan begitu saja. Sedikit penghormatan dengan memberi pencalonan kepada dia pun Umno tidak sanggup. Semata-mata kerana ada wira baru yang handal masa itu, iaitu Anwar Ibrahim. Saya tidak lupa melihat wajah muram dan lesu Pak Ghafar di Masjid Telipot Kota Bharu, keseorangan di tangga masjid walaupun masih lagi Timbalan Perdana Menteri waktu itu. Saya bersalam dan beritahu beliau saya tewas di Kota Bharu masa itu dalam pemilihan Bahagian dan tidak dapat menolongnya. Dia mengangguk. Kalau nasib saya seperti Pak Ghafar pun saya rela. Dalam perjuangan politik saya, sifirnya mudah. Kalau benar saya sokong, kalau palsu saya bantah.

No comments: